Kraj razstave: Galerija Ravne, 25. 8.–19. 11. 2021 in Razstavišče Koroške osrednje knjižnice dr. Franca Sušnika, 23. 9.–19. 11. 2021
Razstava Saša Vrabiča z naslovom »Obrni ploščo« je postavljena na dveh prizoriščih: v Galeriji Ravne in od 23. septembra dalje še v razstavišču Koroške osrednje knjižnice dr. Franca Sušnika. Glavnino razstave predstavlja 84 slik na papirju z naslovom »Naslovnice (Resnične barve)«. Poleg njih so na ogled še slike »Poklon razstavišču (triptih)«: Stairway to Heaven, The Doors, AC/DC in zvočni video »A vendar se vrti/ (Eppur si muove)«. Na drugem prizorišču pa so na ogled serija fotografij »Gumice«, glasbeni videi iz serije: »Tape Loop«, risbe, knjige umetnika, skicirke, multipli in različni grafični dizajni.
Na slikah z naslovom »Naslovnice (Resnične barve)« je slikar upodobil priredbe naslovnic vinilnih plošč nekaterih glasbenih izvajalcev iz obdobja pred internetom. Barve v naslovu albuma ali v imenu skupine so tiste resnične barve, ki so spodbudile slikarja, da je izbral ravno te naslovnice in tako ustvaril svojo kratko zgodovino glasbe 20. stoletja. Na slikah je večkrat spremenjen napis kot domiseln anagram iz črk imena glasbene skupine ali izvajalca, kjer se avtor osredotoča na opise barv ali izraze iz slikarske terminologije. Tip črk sledi originalnemu in zato je prepoznavanje imen lažje. Nekatere z lahkoto prepoznamo, nekatere melodije nam zazvenijo v ušesih, pri drugih se samo nasmehnemo ob avtorjevi domislici, ko se poigra z imenom glasbene skupine ali z naslovom albuma. Ponekod je zamenjal vrstni red besed v naslovu ali pa spremenil eno od besed, na primer Rain v Pain ali Moj črni konj v Moj konj črna. Spet druge naslovnice so preslikane dobesedno – na primer Kind of Blue, ker so že same po sebi dovolj dvoumne ali metaforične, tako da ne potrebujejo še dodatne interpretacije in spremembe – kot na primer Cilla Black, katere pravo ime je White. Spet drugje gre zgolj za bolj oddaljeno parafrazo imena skupine (Green Day, Deep Purple): kar je mišljeno metaforično Vrabič vzame dobesedno in tako vzpostavi primarni nivo komuniciranja, ki ga poznamo iz pregovorov, o čemer priča tudi naslov razstave »Obrni ploščo«.
»Naslovnice (Resnične barve)« so lahko avtorjeva osebna zgodovina glasbe, ki sega od klasične glasbe prek popa in rocka do punka, od pop producentskih do skoraj umetniških skupin (The Red Crayola). Naslovnice LP so pogosto ustvarili pomembni likovni umetniki, kot na primer za Black Flag Raymond Pettibon, in za The Beatles, White Album – Richard Hamilton. Pod upodobitvijo naslovnice je vedno haiku, ki tako zgolj glasbeni vidik interpretacije razširi z novo konotacijo.
Sašo Vrabič je eden vidnejših predstavnikov post-medijskega slikarstva. V njegovih delih zasledimo komentarje sodobne informacijske družbe ter razmerij v medčloveški komunikaciji. Sašo Vrabič se v Galeriji Ravne predstavlja drugič. Leta 2011 je imel tu razstavo z naslovom »Razmeroma dostopne slike«.
Sašo Vrabič (1974) je diplomiral iz slikarstva pri prof. Andreju Jemcu (1998) in magistriral iz grafike pri prof. Lojze Logarju (2001) na ALU v Ljubljani. Kot avtor je sodeloval na številnih selekcioniranih umetniških dogodkih po vsem svetu. Njegova dela so med drugimi v javnih zbirkah Moderne galerije Ljubljana, World Bank Institutional Art Program, Umetniške zbirke Evropske komisije v Bruslju, zbirke Imago Mundi, Luciano Benetton, Koroške galerije likovne umetnosti ter Koroške osrednje knjižnice dr. Franca Sušnika. Prejel je več nagrad in priznanj, med drugimi Prešernovo nagrado za študente (1998), Bernekerjevo nagrado (2004), nagrado Year of Rembrandt Contest v Amsterdamu (2019). Ukvarja se s slikarstvom ter drugimi oblikami vizualne in zvočne umetnosti. Med drugimi glasbenimi zasedbami je bil med letoma 2001 in 2017 kot vokalni perkusionist aktiven del vokalne zasedbe Perpetuum Jazzile. Rojen v Slovenj Gradcu, živi v Ljubljani. Zastopa ga Galerija Y.
Kustos razstave: mag. Jernej Kožar